2010/06/09

presentarsi



Ciao a tutti,

Ma az "essere"- lenni ige ragozàssàval fogunk foglalkozni ès megtanulunk bemutatkozni.

Essere ige ragozàsa: (lenni)

io sono - èn vagyok
tu sei - te vagy
lui è - o van (fèrfi)
lei è - o van (no)
noi siamo - mi vagyunk
voi siete - ti vagytok
loro sono - ok vannak (him- ès nonem).

Az olaszben èpp ùgy, mint magyarban is tobbfèlekèppen mutatkozhatunk be. Nèzzunk meg nèhàny pàrbeszèdet:


Formale:
  • Buongiorno, signora! Io mi chiamo Silvia e lui é Mauro. Lei come si chiama, signora? ( Jò napot holgyem! Engem Silvianak hìvnak o pedig Mauro. Ont hogy hìvjàk?)
  • Molto lieta, io mi chiamo Cristina Rossi. (Nagyon orulok, engem ..... hìvnak)
  • Piacere (Orvendek!)
  • Buongiorno, signore! Io mi chiamo Silvia e lui è Mauro. Lei come si chiama, signore?
  • Molto lieto, io mi chiamo Claudio.
  • Piacere.
Attenzione !!! (Figyelem!)
  1. Ha egy ismeretlen szemèlyt szeretnènk megszòlìtani, akkor a signore (uram) signora (holgyem) ès a signorina (kisasszony) megszòlìtàs soha nem maradhat el.
  2. A "piacere" ès a "molto lieto" vagy "molto lieta" azt jelenti , hogy orvendek. A "piacere" -t mindig vàltozatlan formàban hasznàljuk, a "molto lieto/a" kifejezèst nemben ès szàmban egyeztetni kell az alannyal. ( sono lieta - holgy mondja, sono lieto -ur mondja)

Amichevole! (baràti)
  • Ciao, io mi chiamo Silvia e lui è Mauro. Come ti chiami? (hogy hìvnak)
  • Molto lieta, io sono Antonella.
  • Piacere.
Esercizio: (feladat)

esercizio 1.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése